Catering dietetyczny, całodniowy | Fit King Olsztyn

aplikacja - sprawdź

795 300 391

Blog

żyj zdrowo

Wszystko na temat skutecznego i naturalnego odkwaszania organizmu

opublikowano 08.07.2021

Wszystko na temat skutecznego i naturalnego odkwaszania organizmu

Zakwaszenie bardzo często bywa bagatelizowane, co jest bardzo niekorzystne. Wysoki poziom zakwaszenia może skutkować różnymi nieprzyjemnymi dolegliwościami, takimi jak: uporczywe zmęczenie, problemy ze skórą twarzy, infekcje układu moczowego, a także infekcje o podłożu grzybiczym, bóle głowy, bóle mięśni, brązowe plamy pod oczami. Jeśli objawy te kumulują się, wówczas można przypuszczać, że zakwaszenie organizmu jest dość wysokie. Warto dowiedzieć się, jak odkwasić organizm i z jakich produktów skorzystać, a z jakich zrezygnować. Kwestie te zostaną omówione w niniejszym artykule.

Na czym polega odkwaszanie organizmu

Odkwaszanie organizmu stanowi formę przywracania organizmowi jego prawidłowej równowagi kwasowo-zasadowej. Równowaga ta może zostać zaburzona na skutek nieprawidłowej diety, a także przewlekłego stresu. Odkwaszenie pomaga organizmowi w powrocie do właściwego funkcjonowania. Opiera się ono na zrezygnowaniu z pewnych produktów i wprowadzenia do swojej diety innych, alkaizujących, które pomogą w minimalizowaniu nadmiernego zakwaszenia. Stanowi formę detoksykacji, która pomoże zlikwidować nieprzyjemne dolegliwości, pomóc organizmowi i poprawić ogólne samopoczucie.

Jak naturalnie odkwasić organizm

Warto wspomnieć o tym, jak odkwaszać organizm w naturalny sposób. Przede wszystkim poleca się zrezygnować z produktów takich jak: kawa, słodycze, jasne pieczywo, alkohol, czerwone mięso, nabiał. Z kolei warto wprowadzić do swojego jadłospisu inne produkty, takie jak: zioła, cytryna, owoce, duże ilości wody źródlanej i wiele innych. Najlepiej, aby w diecie odkwaszającej, którą należy wprowadzić, aby odkwasić organizm, były zachowane odpowiednie proporcje. Oznacza to, że produktów alkaizujących powinno być ok. 80%, a tych kwasowych 20%. Dieta na redukcji kwasowości powinna być zróżnicowana i pełna warzyw, owoców, wody i ziół. O czym jeszcze warto pamiętać w diecie odkwaszającej, nazywanej także alkaliczną? Przede wszystkim o wybieraniu produktów nieprzetworzonych i rezygnacji z dań typu fast food. Czy kawa na czczo jest zdrowa? Oczywiście, że nie. Nie poleca się jej pić, tym bardziej w czasie odkwaszania organizmu. Pitą na co dzień kawę, poleca się zastąpić np. zieloną herbatą, albo yerba mate. Oprócz tego poleca się wprowadzić aktywność fizyczną i zadbać o to, by ograniczać stres, np. poprzez medytację, lub ćwiczenie jogi. Ćwiczenia nie powinny być zbyt intensywne, dlatego lepiej zrezygnować ze sportów wyczynowych. Warto codziennie także wypijać szklankę wody z cytryną. Świetnym i w pełni naturalnym sposobem na odkwaszanie organizmu jest regularne picie soków z warzyw i owoców. Do diety dobrze jest włączyć też napary ziołowe z czystka, mięty, pokrzywy, oraz skrzypu.

Ile trwa odkwaszanie organizmu?

Należy podkreślić, że nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie jak długo odkwasza się organizm. Czas ten w głównej mierze uzależniony jest od poziomu zakwaszenia organizmu, dlatego też u każdej osoby proces ten będzie przebiegał inaczej. Efekty mogą być widoczne już po miesiącu, a nawet po kilku tygodniach pod warunkiem konsekwencji w stosowaniu diety odkwaszającej, wprowadzeniu aktywności fizycznej i minimalizacji stresu. W przypadku jednak kiedy organizm jest mocno zakwaszony, konieczny może być upływ dłuższego czasu, ale nie warto się poddawać i zachować cierpliwość, a efekty będą zadowalające. Odkwaszanie organizmu jest procesem złożonym, dlatego czasem wymaga czasu, by oczyścić się z nadmiaru kwasów i toksyn zgromadzonych w organizmie. Optymalny okres, w jakim następuje wymiana komórek w organizmie to około 3-4 miesiące. Można przypuszczać, że mniej więcej tyle czasu trwa pełne odkwaszenie organizmu.

Jakie produkty odkwaszają organizm?

Odkwaszanie organizmu – co jeść? Które produkty są pomocne w walce z wysokim poziomem zakwaszenia? Mięso czerwone najlepiej zastąpić mięsem drobiowym. Oprócz tego podstawę stanowi wypijanie 2 do 3 litrów wody dziennie. Nie należy o tym zapominać. Spora ilość warzyw i owoców także sprawdzi się w diecie odkwaszającej. Co odkwasza organizm – tabela poniżej przedstawia więcej produktów, które warto mieć na względzie.

 

Warzywa Owoce Oleje Woda Inne
bakłażan, dynia, ogórek, cukinia, sałaty liściaste, botwina, surowy szpinak, burak, brokuł, pomidory, kapusta, soki warzywne. Cytrusy, arbuz, ananas, banany, brzoskwinie, kiwi. Jako przekąska daktyle, rodzynki, pestki. Oliwa z oliwek, olej kokosowy, olej rzepakowy, olej lniany, olej z wiesiołka, olej z pestek dyni, olej z pestek winogron. Codziennie w ilości od 2 do 3 litrów. Można dodawać do niej cytrynę, a także organiczny miód. Dobrze sprawdzi się jonizowana alkaliczna. Ryż, komosa ryżowa, mąka orkiszowa, kasza jaglana, amarantus, ksylitol, stewia, kawa zbożowa, mleko od kozy, prawdziwy miód pszczeli, młody jęczmień.

Dieta oparta o takie produkty stosowana konsekwentnie przez dłuższy czas, pozwoli pozbyć się przykrych dolegliwości i zyskać lepsze samopoczucie. Odkwaszony organizm posiada prawidłową równowagę, dzięki czemu może funkcjonować zdrowo i sprawnie. Wszystkie stosowane produkty powinny być świeże i w żaden sposób nieprzetworzone. Owoce i warzywa należy spożywać w formie surowej, warzywa ewentualnie mogą być przygotowane na parze. Co się liczy to konsekwencja, wytrwałość i cierpliwość. Wprowadzenie codziennych ćwiczeń, a także eliminowanie nadmiernego stresu z życia codziennego pomogą odkwasić organizm i wyrównać jego równowagę kwasowo – zasadową. Odkwaszanie organizmu niesie ze sobą sporo korzyści, przez lepszą kondycję skóry do dobrego samopoczucia.

 

udostępnij

Przeczytaj również

Jakie pieczywo na diecie

opublikowano 16.07.2021

Jakie pieczywo na diecie

Czytaj dalej
Zdrowe zamienniki cukru

opublikowano 01.07.2021

Zdrowe zamienniki cukru

Czytaj dalej

Zgłoś problem

Zły adres email

Zaznacz dział

Wprowadź treść

Zaakceptuj regulamin