Catering dietetyczny, całodniowy | Fit King Olsztyn

aplikacja - sprawdź

795 300 391

Blog

żyj zdrowo

Burak

opublikowano 07.12.2017

Burak

„Super food” czyli, żywność o wysokim stężeniu związków biologicznie czynnych ma dobry PR, fitnessowe celebrytki namawiają nas, żebyśmy z drugiego końca świata sprowadzali sok z noni, nasiona chia i jagody goji. Tymczasem mamy a) lokalny b) tani c) łatwo dostępny, produkt którego właściwości potwierdzone są w licznych badaniach- BURAK.

 

1. Betanina naturalny barwnik wspomaga regenerację wątroby. Usuwana z organizmu wraz z moczem zmienia jego kolor na różowy.

 

2. Nieorganiczny azotan (poza burakiem główne jego źródła w diecie to seler, zielone warzywa liściaste: sałata, szpinak, jarmuż itd.) przekształcany w licznych procesach do tlenku azotu, który w organizmie odpowiedzialny jest za sprawne funkcjonowanie przekaźników nerwowych, gojenie ran, leczenie nowotworów, jaskry i astmy, przepływ i krzepnięcie krwi, kurczliwość mięśni, różnicowanie komórek macierzystych, homeostazę glukozy i wapnia, zużycie tlenu w mitochondriach, wzwód, procesy uczenia i zapamiętywania.
Liczne badania wskazują na korzystne działanie tlenku azotu w chorobach układu sercowo-naczyniowego poprzez zmniejszenie ciśnienia i zwiększenie przepływu krwi, a także działanie ergogeniczne czyli zwiększenie mocy i wydolności wysiłkowej, poprzez zwiększenie przepływu krwi w tkance mięśniowej tym samym zwiększenie dystrybucji tlenu i składników odżywczych do komórek mięśniowych i zwiększenie pułapu tlenowego. Większość z badań skupia się na korzyściach suplementacji soku z buraka. Jeżeli chcielibyśmy wykorzystać jego potencjalne ergogenne właściwości należy wypijać go 2,5-3 h przed wysiłkiem.

 

Konkluzja: Urozmaicona i bogata w warzywa dieta daje optymalne rezultaty. Żywność to nie tylko źródło energii i makroskładników, to tysiące substancji biologicznie czynnych, które wpływają na funkcjonowanie naszego organizmu.

Redakcja: Patrycja Fijał, dietetyk kliniczny

udostępnij

Przeczytaj również

Sezon na karotenoidy

opublikowano 30.08.2018

Sezon na karotenoidy

Czytaj dalej
Kurkuma

opublikowano 04.12.2017

Kurkuma

Czytaj dalej

Zgłoś problem

Zły adres email

Zaznacz dział

Wprowadź treść

Zaakceptuj regulamin